Björklöv i sista minuten.

Man ska ju plocka björklöv innan midsommar och tänkte att det kanske gäller för nässlor också. Så på med stövlarna och så plockade jag en rejäl stor ruska med björkris som nu hänger på tork till framtida ansiktsvatten. Och en 4 liters kastrull är proppad med nässlor som ska få ett uppkok, så jag får min dagliga nässelinfusion som förhoppningsvis höjer mitt järnvärde tillsammans med min morot/rödbeta/apelsinjuice som jag dricker ca 5 dl av till min frukost kl 12.00 som bara består av just den. För jag har ju hittat en för mej ny metod för ev bättre hälsa och ev viktnedgång. 16/8 eller en form av PF periodisk fasta. Ville egentligen köra riktig 5/2 men vågade inte köra så hårt innan jag får upp mina värden lite till. Men sen så, efter semestern kanske.http://www.expressen.se/halsa/bli-smal-med-periodisk-fasta--sa-gar-det-till/
Nu tycker jag inte att 2kg på 4 v låter nåt jättekul direkt, efter att ha kört Dukan för nåt år sedan då jag gick ner 4 kg första v och sen ca 1-2 kg/v, tog bort 16kg på så vis, som jag nu ätit upp hälften av igen..hur dum får man bli eller lat.
Lånad bild fr wikipedia.com
Lånad bild fr odla.nu


Kommentarer

  1. Spännande med björklöv som ansiktsvatten! :)
    Har aldrig hört om björklöv till ansiktet tidigare faktiskt, bara till övriga kroppen, speciellt mot celluliter.
    Har du testat det till ansiktet tidigare?

    SvaraRadera
  2. Nej jag har inte testat innan, men sen jag vann Lisens gröna världboken har jag börjat testa lite andra grejer än tidigare.Citerar: Björklöv är näringsrika och innehåller mycket c-vitamin likaså mineraler tex kalium och flera sockerarter. Man blir ren både in och utvärtes, löser upp slagg som sitter i vävnaderna bra för renade kurer eller för att behandla inflammatoriska sjukdommar. Hon skriver vidare att det är bra vid hudproblem,ledbesvär och går att dricka som infusion mot urinvägsinfektioner. Bra till hårtvätt och fint ansiktsvatten.
    Jag blandade ju min infusion med äppelcidervinäger för jag tänkte att det skulle stå sig lite längre då. Känns väldigt lugnande på ansiktet helst efter att ha varit i solen.

    SvaraRadera
  3. I see! Kul att det funkar bra! :)
    Måste prova det också, min hud behöver verkligen något lugnande.
    Sett att det finns färska små klibbiga björklöv längst ut på björkarna här fortfarande, borde ju funka även om det har passerat midsommar! ;)

    SvaraRadera
  4. Det är ju kanon om dina fortfarande är klibbiga, för då är dom ju nya och fina...kör på du och lycka till.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Jag blir jätteglad över kommentarer så klottra gärna nåt.

Populära inlägg