Strawberry macarons á la Kungsörnen.

Jag bakar på fuskvis idag Macarons på mix från Kungsörnen. Bara vispa mixen och spritsa ut i den medskickade spritspåsen 24 st pluttar på plåt. Men jag är lite dålig på att räkna;) så det vart visst 27= för små då. Väntar på att 30 minuter ska gå så dom får hoppa in i ugnen en kvart. Man rör smör och lite mjölk med mixen i påse nr 2 och vips har man en smörkräm.
Så här ska dom se ut, men antar att mina blir något helt annat. fortsättning följer...
Svalnat en stund, mer eller mindre vackra.
En intryckt men annars vart dom helt ok, står nu i kylen minst en timme...men det var ju så märkligt att jag fick en utan maka så den provsmakade jag och den var jättegod. Mycket förvånad. På pricken så som dom ska vara, krispiga och lite sega med krämen i mitten. Smakar inte överdrivet mycket jordgubb men goda i alla fall. Kommer absolut att köpa igen, inte var det svårt heller.
 

Kommentarer

Populära inlägg