Böcker jag läst, fyller på efter hand.

Jag läser en hel del kan man lugnt påstå, alltid innan jag somnar. Skulle gärna vilja komma ihåg alla jag läst och borde skrivit upp dom men ack....
Läser allt från ungdomsböcker till reseskildringar.
Nu i dagarna har jag läst ut dessa:
Cocktails för tre av Sophie Kinsella.
När jag vill bli lite gladare läser jag Sophie Kinsella, har läst alla hennes böcker även dom i hennes eget namn Madeleine Wickham. Den var underhållande som alla hennes övriga, en del mindre och en del mer.
Lättläst nöje. Men jag vart lite sur på Maggie som dricker drinkar när hon ska föda om 3 veckor. bara en bok.

Den andra boken även den underhållande och trevlig men med lite mera budskap bakom:
                                                      Niceville av Kathryn Stockett.
Borde läst denna för länge sedan men har varit i ett thrillerflow.
Att sånt här har hänt under min livstid..sjukt
Jättetrevlig bok, tror kvinnorna i den har fastnat lite i mitt hjärta eller är det hjärna.
Jag log och torkade tårarna ibland, blir den film får jag nog se den hemma piplisa som jag är.
Nu tror jag mej ha hört att den redan är film.
Har just idag 23/12 sett den på tv, vi torkade några tårar både maken och jag.
Har just traglat mej genom denna "kärleksroman"som  hade inslag av rejäl tantsnusk, brukar inte läsa den här typen av böcker inte sen jag blev vuxen ialla fall. Men nu blev det så, en lätt strandbok med en vacker rödhårig/fräknig stark huvudperson som för mej påminner om en bloggerska jag just också börjat läsahttp://junesabstracts.blogg.se/

Lånad bild fr Bokus.se
Anne Holt Död i skugga. Bra bok, har läst alla hennes tror jag.



Lånad fr Bokus.se
En dam och en ö. Av Ulla Bergholm.
Birgit Alander insjuknade som fyraåring i reumatism. Efter att ha tillbringat större delen av sitt liv på sjukhus med smärtande sjukdom och behandling åkte hon 23 år gammal, gravt invalidiserad och rullstolsbunden, till södra Teneriffa för klimatv...

En intressant bok pga av min egna sjukdom RA och att jag också varit där pga densamma.
Fruktansvärt att man inte trodde att barn kunde känna smärta och att hon fick ligga så många år på sjukhus och bli så förstörd. Klart läsvärd.

Bild fr Bokus.se
Gubbe och katt av Nils Uddenberg.
Den var väl lite söt, men också lite tjatig....läste den till slut lite slarvigt fakiskt.

Mitt perfekta liv av maggan Graaf 
Ljusets dotter Elisabet Nemert


Jag älskar dig inte.Christina Stielli.
Bra bok som Karin vacker&underbar http://www.vackerunderbar.se/ tipsade om på sin sida, vilket jag är glad för.

I farans riktning Viveka Sten.
En lagom spännande och gullig deckare.





Kommentarer

Populära inlägg