Göra enkelt shampo.

Såg ett klipp på youtube, en tjej som gjorde shampo efter detta recept som jag nu ska testa:

1dl kokosmjölk(organic)
1dl Castile soap(dr Bronners)
1/2sk e-vitamin
20 droppar eterisk olja(tror det blir rosmarin..och nåt mer)
Om man har torrt hår kan man tillsätta1/2tsk olivolja och det har jag nu på sommaren.

Återkommer när jag testat det om det var bra eller dåligt.
Nu har jag provat det för första gången...hmm inte helt övertygad vill jag säja.
Hade nog för mycket eterisk olja, luktade för mycket i själva tvätten.
Håret som är ganska långt vart som svinto, tog inget balsam eftersom jag ville se hur det funkade utan, men det gör det icke. Hade i Aubrey Organics, White Camellia and Jasmine Shine Conditioner Spray(fr iHerb) som gjorde att jag försiktigt kunde kamma ut det.
Testar igen men med balsam då. Återkommer...
 
Hade nu balsam i (dermorganic) vart ju klart bättre, men tycker håret fortare känns otvättat, eller så är det värmen denna sommar.
 Konstaterar att det inte passar mitt hår, tyvärr.

Kommentarer

Populära inlägg