Chocolate Rhassoul by Tvål.

Bra bild för att vara från mobil va..

Bara att vrida av locket fick mej att vilja smaka på den, vilken härlig doft. Och jätte fluffig, helt perfekt alltså tänkte jag. Men direkt när jag satte på den började det svida nåt fruktansvärt i näsvingsvecken. Bara där, måste ha tunnare hud eller nåt annat där. Satte iaf hela masken och tog av den runt näsvingarna och snart resten också.
Jag blev så ledsen, den verkade verkligen helt perfekt. Jag var rejält röd runt näsan men resten av ansiktet var lent och mjukt.
Jag mailade Anna på Tvål och undrade om hon förstod vad som hänt. Hon sa att den ska pirra lite, men det här jag kände var inte ett pirr;)
Jag kan kanske vara allergisk mot Rhasolleran eller tom kakaon. Vi bollade lite och hon sa att hon skulle skicka mej en ny...en annan, fast jag sa att det inte var hennes fel att jag inte tålde den. Det kallar jag service, om den nu kommer. Jag börjar undra om någon inte är helt ärlig i postens led, jag har väntat på ett brev i snart 2 veckor. Men den borde ligga i lådan idag Bananmasken från Tvål alltså.

Rhassoul är en mycket exklusiv lera som bara kan tas fram från Atlasbergen i Marocco. Leran har använts i över 1400 år i området runt bergen för sina hudvårdande egenskaper. Det är den mest mineralrika leran som finns, och den är mycket effektiv på att varsamt dra ut orenheter från huden. Kakao innehåller som bekant kraftfulla antioxidanter, som hjälper din hud att slåss mot fria radikaler som bryter ner elastin och kollagen.

Applicera ett lager på torr, ren hud (undvik området runt ögonen). Låt sitta i 10 till 15 minuter och skölj av med ljummet vatten.

OBS. Denna mask är krämbaserad och inte i pulverform som chokladmasken är hos eleven.se
Innehåll: Aqua, montomorillonite, Brassica Campestris (Rapeseed) Seed Oil, rhassoul, theabroma cocoa, emulsifying wax NF, glycerine, stearic acid, propylene glycol, methylparaben and propylparaben, perfume. Volume: 60ml (2oz)





Kommentarer

Populära inlägg