Lite bilder från vår resa, Dalarna.



Vi åkte på Lördagen till hotell Lerdalshöjden i Rättvik. Fint hotell med god mat, härlig bubbelpool och trevlig personal. Vi bodde där i 2 nätter, men hotellet hade ingen personal på plats på Söndagen efter frukosten, vilket gjorde att vi som troligen var dom enda som var incheckade fick hjälpa ankommande gäster till rätta, ringa och leta micro samt dörrkort på kvällen. Det var sådär, men gnällde lite och fick lite kompensation. Roligast var när jag hjälper 2 engelsktalande polacker att ringa nödnummret för hotellet , då svarar en man på dalmål med: RÄDDNINGSTJÄNSTEN(så myndigt) jag blev skitskraj och bad om ursäkt att jag ringt fel, då garvar han bara och frågar om jag är säker på att jag ringt fel. Vilket jag inte hade, han hade humor han.

Vi såg mycket vacker natur, Carl Larsson´s Sundborn, snö, björn, Mora, Orsa, Back to earth mm
Hade kanonväder, strålande sol och säkert 27 grader på Söndagen.

Fina vägar, sjöar och skog.

Utsikten från vårt fönster på Lerdalshöjden.
Min jättegoda öring el röding eller vad det nu var.

Våran säng för 2 nätter.
Här var det bubbel gånger 2.
Lite sound of music feeling.
Mysigt fik i Orsa.
Del 1 av min frukost.
Del 2 av min frukost.

Snö låg kvar här och där.
Sundborn var fint och intressant. Kul att 250 släktingar efter Carl Larsson nu får turas om att vara där när det inte är öppet för allmänheten, som det oftast är.
Det drar ihop sig till en liten nattskur.

Tussilagon blommade också lite högre upp fortfarande.
En otrolig natthimmel.
Med lite regnmoln i.











Kommentarer

Populära inlägg