Gårdagens smaskiga mat.

Gårdagens lunch, Renée Voltaire´s misosoppa och en kolapudding gjord på:
2 msk Chiafrön som legat och svullat sig med kokosmjölk ca 1 timme. 1 rejäl msk Mesquitepulver, vaniljpulver och ett stänk lönnsirap fick åka med i mixern, till en fluffig och vansinnigt god nästan mousse.
Middagen ser kanske lite oaptitlig ut, men det var den verkligen icke.
Består av lite olika märkliga komponenter som jag hittade, en tag vad du hav sallad.
Lite grovriven kålrot, en bit gurka, örter från trädgården som mynta, rosmarin, salvia, timjan, persilja och cicoria(tror det heter så) en sorts sallad som ser ut som maskrosblad, beska är dom. Bakade samtidigt en tomat i klyftor i ugnen, visste inte riktig till vad..men
Hade kokt svart quinoa kvar i kylen som jag blandade ner, smakade på det efter att ha saltat och pepprat lite, fyy det smakade parfym..burr inte gott..men
Gjorde då en dressing som blev jättegod och räddade hela kalaset:
I mixern slängde jag den bakade tomaten, 3 soltorkade tomater, 2 dadlar, basilika, 1 vitlöksklyfta. Mixade det först.
Sen hade jag i en halv avokado och 2 msk tahinipasta, lite salt/peppar.
Körde runt dressingen i salladen, toppade med ett gäng russin och jordnötter. Allt eko såklart, och det blev jättegott.

Glömde skriva att jag startade med grön drink som vanligt efter mitt stora glas kaffe/mjölk;)

Kommentarer

Populära inlägg