Sleek sunset palett.

Sunset paletten från Sleek är som en solnedgång, härliga färger med bra pigment. Älskar den som är orange.






Lite för mycket skimmer i en del av dom bara för vardagsbruk och ev för gamla tanter, men det finns tillfällen när till och med en dam av sin tid får glittra lite.
Det slår mej ibland, att när jag var barn på 60-70-talet, då var kvinnor över 20 nästan redan tanter, i alla fall på 60-talet. Sjalett på huvudet, gummistövlar och kappa. Dom jag minns från då ser nästan yngre ut idag. Men idag finns ingen skillnad, vi har likadana kläder och annat också. Jag försöker hålla mej på mattan vad gäller det allra senaste, för sant är ju att vi äldre inte klär i allt. Och något nytt kul måste ju den yngre generationen få ha för sig själva.
Men åter till paletten, bra pigmentering, vackra färger som lätt suddas ut till önskad kulör.
Och även här ett budgetallternativ ca 135kr på smink.se  tex, fast jag köpte dom från sleekmakeup.com eftersom jag hade 25% där, annars kostar dom där 11.99$/st vilket idag är 89,50kr
Vill ha ett par paletter till, finns i dagsläget 17 st:)





Kommentarer

Populära inlägg