Bakat bröd för första gången på ca 2 år.

Och har inte ätit bröd sen förra sommaren, då köpt glutenfritt, som jag sen valde bort från och med Augusti 2014. Men nu har jag fått hem Chrisbels glutenfria mjölmix.

Som då inte är mjöl från säd och alltså med stärkelse kvar, utan det är en blandning av ris och majs mm.  Som man nu kan handla på nätet och i vissa butiker i Stockholm och Södertälje. Har stor förhoppning om att det så småningom även ska titta hit också. Men nu får jag anlita min langare och tillika svärson som jobbar i S-tälje.
69 kr för 750 gram.

Eftersom jag burit upp min bakare( stor degblandar maskin) så gjorde jag bara ett lättare bröd, typ som en filmjölkslimpa. I orginalreceptet ska det vara tranbär, jag tog russin.
Kanske blev aningen för salt för min smak, men det fixar jag till med en tesked mindre salt nästa gång.
 12 stycken blåbärsmuffins blev det också. Använde mej av kokossocker därav färgen.

Muffinsarna kräver en topping av något slag, tycker inte dom är tillräckligt söta.

Kommentarer

Populära inlägg