Mitt Hirsmos.

Har just läst ett recept som jag tyckte lät så märkligt, Hirsmos. 
Från någon vegansk kokbok.

Men som vanligt då jag ska laga rätten öppnar jag inte boken för att kolla hur man gör.
Så detta är min variant. Helt utan mått angivelser, bara så pang på.
Koka upp hirs, slå ut vattnet, häll på nytt + lite buljongpulver och låt koka ca 7-10 minuter. Häll av vattnet.
(Tror man kunde koka med tex pumpa eller nåt.)
Ringla över lite olivolja, och kör sen i med mixerstaven, samt lite valfri mjölk.
Jag hade getmjölk, så det använde jag.
Gick ut och hämtade gräslök och klippte i moset. Kryddade upp det med salt och svartpeppar.
Så här såg det inte ut, men glömde ta en bild och vem vill ha bara text och ingen bild:(
Tycker det var jättegott och kommer absolut att göra det igen.

Kommentarer

Populära inlägg