14 dagars rawfood challenge.

Jag tänker följa med FyllyRawKristina i 14 dagars rawfood utmaning, med lite små undantag, som tex mitt morgonkaffe som får vara kvar tills vidare. Är jättetaggad, just nu;) får se hur det går. Har lite av varje jag skulle vilja få ordning på när det gäller min kropp.
Tänker också gapskratta minst en gång per dag och röra på mej lite extra.
Uppgraderar mitt inlägg efter varje mål.

Dag1: 
Frukost: 32 oz (896 gr) vattenmelonjuice,( eller färskpressad apelsinjuice) det skulle juicas men jag åt det i kuber kl 11.00
Vet inte om det blir helt fel, för Kristina sa 32 oz juice, jag äter ju 32 oz hel melon.
Ser mer ut som lax än vattenmelon;)
Babbel: jag fryser, det regnar och är 12 grader ute, hur kul tror hon att det är att käka kall frukt och glass här uppe i vårt land. Går an för henne overdär i värmen..hutter

Lunch: Nicecream med topping.
Tror det ska vara 3-4 bananer av vardera färg, men jag tog in alles 3 bananer, och gjorde med det som fanns hemma.
Mixade 3 bananer vitt och fluffigt, delade upp det och tog i kanel och vaniljpulver i ena och carob och fuskade lite med 1 tsk raw kakaopulver, (blev ju ingen smak annars) i den andra.
Toppade med mullbär som blir godare när dom frusit till ovanpå glassen. 



Babbel: Var rätt hungrig nu kl 14.30 och det kändes rätt märkligt att äta glass då.

Middag: Regnbågssallamed citron tahinidressing.
En stor skål med salladskål toppades med, tomat, gul och röd paprika, gurka, stjälkselleri, vattenmelon och nektarin.
Och en dressing på citronsaft, mango, nektarin, sesamfrö, solrosfrö, rödlök, dadlar och lite vatten.
Babbel: tuggar och tuggar, men tur att dressingen vart rätt ok.
Hit går det rätt bra, men känner lite sug i magen 1 timme efter salladen. Den är inte helt nöjd och det blir en tidig natt.
Har säkert kissat 15 gånger idag och det är säkert det dubbla mot annars.
Har druckit en stor Pukka te och ett par glas vatten. Så ingen super mängd vätska.
Missat vattendrickat och frukten innan salladen.
Tog ett varv stavgång ca 30 minuter och åt sedan 2 bananer.
Nu är klockan 21.00 och jag längtar till sängen, mest för att jag inte rutinmässigt ska stoppa in en massa i munnen.

Kommentarer

Populära inlägg