Lavazza Tierra.

Jag var testare av Lavazza tierras bönor vid skolavslutningen och har sedan raderat mina bilder och det som återstod var mina skärmdumpar från Instagram, därav dessa tossiga bilder.
I min helautomatiska kaffemaskin blev det verkligen gott kaffe, i min dotters blev det svagare, men hade väl något med inställningarna att göra.
Jag köper ju annars bara krav-bönor men detta hade bara en groda från regnskogen-certifiering. Försökte googla upp den och så här står det bla.
Produkter som är märkta med vårt sigill framställs på – eller innehåller ingredienser som kommer från – Rainforest Alliance-certifierade odlingar eller skogsbruk. Dessa odlingar och skogsbruk sköts enligt stränga krav på miljöskydd, social rättvisa och ekonomisk livskraftighet. Våra krav har utformats för att skydda och bevara djur och natur, jordar och vattendrag samt för att skydda arbetare, deras familjer och det lokala samhället och förbättra deras levnadsförhållanden för att på så vis uppnå äkta, långsiktigt hållbara lösningar.
Rainforest Alliance Certified Seal

Kommentarer

Populära inlägg