Det var en gång för längesedan.

Fick "förmånen" att i 3 år på rad åka på kollo. Första gången till Majblomman som jag tror låg i Buskhyttan typ. Och dom 2 sista gångerna till Femöre i Oxelösund.
Idag åkte dottern P och jag till Skärgårdsvåfflan på Femöre och då blev jag påmind om allt i kolloväg.
Eftersom Femöre kollo nu är ett fik, med allt kretsat runt våfflor.
Gör ett eget inlägg om vad det är idag.




Badhytten.
Här minns jag bara att dom tryckte ner mej under vattnet, men troligast är väl att dom försökte lära mej simma. Men eftersom jag inte lärde mej det förrän jag var 13 så undrar ju...








Minns vattgröt, chokladpudding i långpanna (med skinn på) och korvmackor och varm choklad på helgen. Men även att vi badade, fiskade, hade pyjamasparty,lekte med kattungar, rymde och gick till grannhuset och fick se tvprogramet med The Monkees. Nu när jag googlade så står det att det gick på tv mellan 1966 och 1968. Så där någonstans var jag här på kollot.
På övervåningen bodde vi tjejer i ett stort rum, eller var det 2. Jag minns inte riktigt.
Jag minns Lars-Peter, Bengtsson, och Lars-Erik och en enda tjej som jag inte idag minns namnet på.
Och kanske var Marianne där, en klasskompis och en eller två av mina bröder.

Kommentarer

Populära inlägg