Gillas just nu i vardagen ( ej smink;)

Just nu glädjer jag mig åt dessa små ting i min vardag:
Tomaterna börjar mogna.
Vackra rosor blommar.
En sallad i all enkelhet och bara ben (fötter;)
Av körsbären gör jag nu 3färgad nicecream.

Choklad nicecream med mullbär och kokosopping.

Att kunna plocka hallon i trädgården.

Att jag redan plockat ca 10 gurkor.

Dagens chia blev med jordgubbar och hallon.
Att sonens lägenhet snart är färdig, maken spenderat många timmar där.
Att älgmamma och bebis bor så nära oss.

 Mindre kul är dessa:
Och att tuppen och en höna är döda, hittade bara tuppen men antar att hon är död också.
Och igår försvann en liten gammel svensk dvärghöna också.
Hur ska jag få mina stackars 10 kvarvarande hönor att förstå, att dom med blir rävmat om dom får gå ute fritt. (eller duvhöksmat)
Finns inga fjädrar eller spår av något.
Visst jag hade tänkt avveckla...men inte så:(






Kommentarer

Populära inlägg