Semestentripp del 2.

Efter en för mig rätt medioker frukost, så far vi neråt igen och väljer att åka en sväng till Uppsala.

Lunch på, kan det hetat cafe Linné... chevrésallad till mig och en kycklingsallad till bihanget;)
Så här mysigt var det i regnskurarna, vi hade tak.
När man ätit sallad och har semester får man dela på en Budapest till kaffet.
Lite större hotellrum denna gång, Hotell von Kraemer rätt nybyggt och nära akademiska/Botaniska.
Kul att sitta på toa och veta att grannarna mitt i mot, kan speja in om dom ids.
Men dom måste nog ha kikare i så fall.
Snygg utsikt..nää
Från toan, bara för att jag tycker iden är kul.

Antar att detta är Fyrisån.

Förrutom parkeringsplatser så var Uppsala en glad överraskning.
Idag blev det indiskt, en vegorätt( josh rosh;) för mig och buffe till maken.
Tillbaka på hotellet tog vi dessert, vi har olika smak vi.
Balsamicomarinerade jordgubbar, vaniljglass och myntamaräng. Så smaskigt.
Medans maken tog en Uppsala öl. Om jag velat fanns det en glutenfri öl som hette Nav eller Navi, som en student från staden tagit fram. Hejja honom.

Efter en större frukost med mycket äggröra, meloner och grönsaksjuicer, bar det av mot huvudstaden.

Funderade på om vi skulle klättra upp, men övergav tanken rätt snart.
For vidare till Trosa och tog en lunch på Sjökrogen, gubben tog strömming och jag en förrätt med räkor mm
Tyckte den var tristare än den brukar, men kanske ätit för mycket och godare på senaste tiden.
Måste säga om Uppsala, det var inte svår att hitta mathak och caféer där inte, nej det svåra var att hitta parkering.
En annan sak, varför använder inga cyklister hjälm där?


Kommentarer

Populära inlägg