Borste 144 från Emité make up.


Denna borste fick jag med i Glossyboxen och jag ville veta vad den var gjord av innan jag testade den. Fick nyss svar att det var ponny. Och jag har ställt fler frågor om den, vill veta om ponnyn var död eller levande. Får se hur dom svarar.
Så här:
Inga djur avlivas för att ta deras hår för våra borstar.  När vi enbart har topphår (hårstråets topp) i våra borstar klipps håret regelbundet och utan att orsaka djuret något lidande. Precis på samma sätt som man och svans klipps på hästar i Sverige, dock utan att tas vara på.

Anledningen till att vi har detta hår i denna borste är att detta det enda möjliga för att få det resultat som önskats. Under det sista åren har dock syntethåret utvecklats mycket. För tillfället testar vi en serie av syntetborstar och bedömt kommer ersätta alla våra äkta hår borstar med detta under 2016.

Jag tycker att den var bra till just globlinjen. Har flera så här stora och brukar inte gilla dom, men denna funkar.

Kommentarer

Populära inlägg