Provar Linas matkasse.

Jag och maken äter ju lite olika mat och är så trött på att jag ingen
inspiration har för matlagning (läs hans mat)
Och när Linas hade testa på för 299 kr och jag fick tillbaka 110kr på Refunder, så slog jag till helt enkelt. Refunderlänk som du kan klicka på så får vi båda 50kr när du handlat för dina första 100kr.
Så här såg kassen ut:

Och dag 1:
Råraka med rotsellerikräm, ägg och fetasallad.
Jag vände på mitt ägg , ogillar rinnig vita. Märklig kombo, men väldigt glatt överraskande god.

Dag 2:
Kryddiga köttbullar med pistagenötter och frisk gurksallad
Högrevsfärs var det minsann, men gurksalladen blev kanske mer hot än frisk, med en hel grön chili ist för en halv.

Min variant nedan.


Dag 3:
Mexican pork med avokadoslaw och ananassalsa.
Rapsgris var det och det smakade bra sa gubben, salsan och avokadoslawn var god säger även jag.
Dag 4:
Bouillabaise med rimmad torsk, saffran och kummin.
Skulle vara kycklingfond, men jag bytte ut det till grönsaks i stället, så jag kunde äta. Nu tycker jag inte att det direkt var fredagsmysmat, men vad gör väl det, vardagsgott var det.
Gjorde en äppeldessert efteråt:)
Tror dag 1 vinner, enkel och god rätt och så annorlunda kombo.
Vill du så kan du klicka på denna länk, då får du :
När en vän till dig blir kund hos oss och använder din tipskod, är det inte bara du som premieras, det gör även din vän som får prova på-pris (499 kronor/299 kronor) på sin första matkasseleverans, samt en gratis Fruktkasse på köpet.
Klicka här : K3631728

Kommentarer

Populära inlägg