Pytteliten haul från iHerb.

Min flourfria tandkräm från Power smile var slut och därför var jag" tvungen" att skicka efter lite från iHerb. Och hade ju lovat mina minsta barnbarn en god flourfri från Now food, till dom också.
Tea Tree olja även den från Now food, till lite av varje tex makens stress mjäll( några droppar i hans shampoo)
Stevia Wisdom natural från äkta blad och inte processat skräp.
Och roligast, en bronzer från Physicians formula, den ljusaste  (vilket var dumt, skulle tagit den lite mörkare)
En lite putsduk till brillorna kom med på köpet.
Aldrig hänt att paketet kommit så snabbt, 7 dagar från shipping, och jag tog billigaste fraktsättet.
Kostnad 263 kr avrundat uppåt;)
Länk här under om du också vill handla på iHerb.
http://www.iherb.com/specials?rcode=TDG065 Du får 5-10% om du går via länken.

En liten sak om flourets vara eller inte vara.
Vet att det stärker emaljen till viss del, men den gör också en del skada.
Om man tex har en kronisk sjukdom som kan ge benskörhet, och har ett vatten med 2,7 mg flourid (man ska inte ge vatten med  1,5 mg/l F till små barn) så som jag då har, så räcker det att skölja ur munnen med vattnet. För tillfället så hämtar vi allt dricksvatten i dunk som vi dricker. Har pratat med både tandläkare och kommunen.
Tror gränsen gick vid 6 mg/l men det skulle jag aldrig dricka ens som helt kärnfrisk.I stan har man 0,70 mg/l

Kommentarer

Populära inlägg