Benton Cosmetics Snail bee high content mask.

En vårdande fibermask med högkoncentrerad essens baserad på botaniska ingredienser. 16 kr
Den var lätt att sätta på och satt kvar medan jag kollade tv, men när jag ville äta en sushibit for den in i munnen lite, rekommenderar inte att äta med masken på. 
Jag blev väldigt återfuktad och slät, vet inte vad det gjorde med mina rynkor men dom nästan försvann. Idag är dom tillbaka igen tyvärr, men jag kan tänka mej att göra denna innan man ska göra något, då man vill vara skrynkelfri i möjligaste mån.
Men jag är inte helt övertygad om innehållet, human oligopeptid-1 (EGF 2-nano) allt nano ger mej rysningar. Ska se om jag kan hitta mer att läsa om det.


Innehåller:
Camellia Sinensis Leaf Water, Snail Secretion Filtrate, Butylene Glycol, Arbutin, Sodium Hyaluronate, Zanthoxylum Piperitum Fruit Extract, Pulsatilla Koreana Extract, Usnea Barbata (Lichen) Extract, Diospyros Kaki Leaf Extract, Salix Alba (Willow) Bark Extract, Plantago Asiatica Extract, Laminaria Digitata Extract, Ulmus Campestris (Elm) Extract, Althaea Rosea Root Extract, Aloe Barbadensis Leaf Extract, Betaine, Bacillus Ferment, Azelaic Acid, Xanthan Gum, Human Oligopeptide-1, Beta Glucan, Panthenol, Allantoin, Adenosine, Bee Venom 

human oligopeptid-1 (EGF 2-nano)
Humant Oligopeptide-1 (EGF 2-nano) är en liten polypeptid av 53 aminosyror som fungerar som ett cytokin för att stimulera epidermal celltillväxt och proliferation. Denna peptid är härledd från icke-humana källor med användning av rekombinant DNA-bioteknologi. Även känd som EGF eller epidermal tillväxtfaktor. Amarte använder en två nanometer inkapslad formulering av EGF för bättre stabilitet och absorption. Denna ActivElement har visat att påskynda läkningen av sår och minska ärrbildning. Källa goodguide.com

Betaglukan, eller β-glukan, är en sorts fiber som är löslig i vatten och återfinns i bland annat havre. Betaglukaner sitter närmast under skalet på sädeskornet men också i viss del i hela stärkelserika endospermet. Källa Wikipedia

Kommentarer

Populära inlägg