Kroatienresan.

20 personer, 12 vuxna och 8 barn åkte vi med Ryanair till Rijeka, bodde i ett jättehus 20 m från havet och med pooler ute och inne.
Vi hade gjort upp matlag innan som funkade finfint.
Huset var i 3 våningar och med stengolv, men som tur är hände ingen olycka mer än några kraschade glas.
Av någon märklig anledning har jag inte ett enda kort på huset.

Och det är ju ingen fotograf som tagit dom, och kanske inte heller på just det du ville se, men här kommer mina minnen.

Här kan man i alla fall se hur nära vi hade till vattnet, står på makens och min balkong.
Utsikt från vår balkong.
Vägen bort mot den bättre badstranden.


Från piren och mot den lilla byn Novi vinodolvski.
Jag sitter inne i ett av rummen som bara användes första kvällen.
Marknaden i grannbyn där vi handlade maten.
Köpte en båttur för hela klanen, bästa jag varit med om.
Här lägger vi till, och jag tänkte hur ska jag komma upp dit med mina knän.
Alltså vattnet, så ljuvligt, man såg hur långt ner som helst.
Traktorer på rad med vindruvor till vinberedning.
Ett litet tåg med massa vagnar stod och väntade på att få ta oss upp för backen till byn.
Värsta krukan.
Härliga slingriga gränder.
Vilken innergård va...
Lunch ingick, fisk eller kött. Jag gav bort min panerade fisk och fick lite mer av deras spenat/potatis av ett barnbarn:)
Sonen hann kasta sig i böljan den BLÅ, i en slags grotta.
Kaptenen gav oss en extra tur mot en riktig badstrand, som var helt ljuvlig.
Så här såg kvällarna ut från vår stora terrass.
Åt på 2 resturanger i vår lilla by, jättegott även om jag fick byta bort lite panerat ibland.
Helt vego var dom sådär på, men visst inget fel direkt på smaken.
Fisk och skaldjur var dom bra på.
Italiensk bubbel var det gott om till bra priser.
Gott tillbehör.
Nu har 8 st åkte hem och resten har fortsatt till ön Krk och hotell Beli Kamik, ett hotell med enormt mycket tyska pensionärer.
Nästa balkongutsikt. Mycket varmare här.
En annorlunda men god lunch på en trottoarservering i Rijeka.
Tror det var en teater i Rijeka.
Jättebilliga skor i Rijeka .Men köpte bara nagellack.
Här stannar vi och tar en fika medan gubben och sonens flickvän klipper sig, för en billig penning.
Ett mysigt hippieaktigt fik, var det allt.
Gubben och jag tog bilen in till Krk, fin liten stad.
Den hemliga trädgården.
Små stenar som nästan krävde badskor, men ett härligt vatten.
Enorma solnedgångar från hotellet.
Köpte dessa som tur var.
Jag försöker alltid få mej en Mai Tai vart jag än kommer, här fick jag en, men var kanske inte riktigt riktig.
Sista dagen var det mulet, men varmt och skönt.
Hejdå stranden.
Ett olivträd vid baren.
En sista lunch med tonfisk  gav sonhustrun en allergichock. Men hon klarade sig bra, sökte läkare hemma och ska undvika tonfisk, makrill mm Men gott var det.
Hemåt igen, men vi kommer klart att åka till Kroatien igen.






























Kommentarer

Populära inlägg