Trind Tropezian sunset 1958. (Ovanligt långt inlägg)

Köpte några lack på semestern och denna från Trind hittade jag i en stor matbutik i Finland.
I den riktiga världen, den jag faktiskt lever i så är färgen korallröd, jag kallar den tantfärg.
 På bilderna är den ju riktigt klarröd och fin.
I flaskan på bilden näst längst ner ser man nästan kulören ordentligt.
2 lager som fick vara i fred 1 dag, sedan ville jag hitta på nåt som vanligt med ett tomt oritat papper;)
Men hann bara en nagel sedan kom dottern med katten Zelda som gått ensam i över 1 månad nu efter branden.
Vi (någon i klanen) har självklart varit och matat och gosat varje dag, men nu ska vi ju vara "hemma" så då försöker vi ha honom hos oss.
Och om någon undrar varför en kille heter Zelda så är det för att den lille sonen, då 8 år hade spelat spelet zelda och trodde hjälten hette så, men fick vi veta senare att det heter ju prinsessan.
Wow så ovanligt långt det blev idag då....





Osnygg hand, torr och knaprad vet det....
Vet inte vad man kallar tekniken, då man stämplar och målar på motivet då det fortfarande är kvar på stämpeln, toplackar och lyfter av och klistar på sin nagel.
Det var i alla fall min debut och det var kul och kommer göras fler gånger.
Bonusbild:


Kommentarer

Populära inlägg