Kahina facial cleanser .

KAHINA giving beauty, facial cleanser.
Från Marocco och ett kooperativ med Berber-kvinnor kommer Argan oljan i denna rengöring.
Många kvinnor där kan inte skriva och använder bomärken tex som den här stjärnan på toppen av förpackningen, en femuddig stjärna i en ring som återfinns på den Maroccanska flaggan.
Bild lånad frånhttp://www.swedishbeautyfactory.com/product.html/facial-cleanser?category_id=13


Borde kanske göra proffsigare bilder, men är inte bra på det. Kanske längre fram, men nu vill jag mest bara dokumentera.
Rengöringen kommer i en violett glasflaska, mycket proper. Men en pump. Innehåller en vit flytande kräm som ska masseras in och sedan sköljas av med ljummet vatten, morgon och kväll.
INCI är bland annat. Aloe vera,Arganolja,Papaya,Citron,Neroli,Kamomill och rosmarin.

Efter att nu ha använt den några veckor, så kan jag bara säja att den är ljuvlig. Doftar gott och gör rent ordentligt utan att man blir torr efteråt så klart.

Enda minuset hittills är den lilla pipen. För mej som har svaga händer så brukar det vara guld med en pump, men här måste jag hålla i flaskan med ena handen och trycka samtidigt ner i andra handen och då måste jag trycka i för kung och fosterland för att det inte bara ska rinna lite nerför flaskan.
Kan också tycka att jag måste ta ganska mycket till mitt ansikte. Efter att ha gjort rent ögonen så går det till det övriga 6 pumpningar. Har jag stort ansikte månne, hur har ni andra det med detta?
Betyg:5 1/2 av 5 möjliga där 6 är bättre än bäst.
Idag den 12/3 vill jag bara skriva att den inte är slut än, men beställt en ny som jag får när vi träffas den 29/3. Har använt den i stort sätt varje kväll med först 3-4 pump till ögonen och sen 6 pump till resten av ansiktet.
Tycker att den är dyr absolut, men om den räcker 6 månader så är det ca 2,50kr/dag.

Kommentarer

Populära inlägg