Hemmagjord deo.

Igår efter att ha läst detta så fick det min bägare att rinna över.
Har ju använt mej av kristallsten från iHerb hela vintern, men nähä nu förstod jag att den inte var bra heller, till 100%.
Här hittade jag recept och allt hade jag hemma.
Jag gjorde så här:
25g sheasmör och 12,5g kokosolja lät jag smälta i vattenbad och under tiden blandade jag ihop 21/2 tsk bikarbonat( utan aluminium) och 11/2 tsk maizena(skulle vara potatismjöl)i glasburk och rörde ihop allt under ca 20 minuter då och då. Nu kommer vi till mej i ett nötskal, alltid för bråttom, det stelnade inte, så jag tog i lite mer bikarbonat och maizena-------gör inte det. Idag var det rätt hårt. Men eftersom jag gjort en halv sats, så ska jag snart göra om det, och då har jag lärt den "hårda" vägen ;)
Testade direkt igår och nu idag, visst det känns lite av bikarbonaten, lite smuligt liksom, när man smörjer på det, men inget obehag. Och jag som just nu är i värsta värmeböljorna, är torr under armarna. Men 2 dagar är inte mätbart, jag återkommer på Måndag med recension.

Jag tog kokosolja, men i receptet från Organic makers står kallpressad olja, tex två tredjedelar solrosolja och en tredjedel tefröolja eller  aprikos, nypon och hampa.
Fick låna bild från Organic makers. Tack:)



Kommentarer

Populära inlägg