Glöm inte att ta en hutt grönt på morgonen.

Jag älskar verkligen min gröna drink som är min frukost, en varje dag gör hela min kropp glad.
I denna har jag från egna odlingen, sallad, mynta, persilja, cicoria och citronmeliss. Köpta pryttlar: avokado, lime, banan, apelsinjuice och msm. Fyller på med vatten så det blir drickbart och inte allt för tjockt.

Reflektioner: Mitt hår har blivit glansigare och min hy mycket bättre, tycker också att lederna i handen på höger inte smärtar lika som tidigare. Kan det vara msm,et månne.
Ja jag vet att det ser ut som sk*t bakom.

Har undrat över hur fort jag blev brun i år, fast jag inte solat. Läste i någon tråd på Fb om att det kunde vara att man ätit D-vitamin över vintern, vilket jag gjort.

Sen måste jag också skriva om min salladsodling. Jag har satt ner vanlig eko köpesallad från kruka när det bara varit stubben kvar och det egentligen skulle slängas i jorden ute i mina pallbockar.
Sjukt bra har dom växt , krispiga och stora och väldigt mycket godare än orginalen, som är rätt sladdriga. Har gjort så med stjälkselleri, mynta och gräslök, med mycket bra resultat.
Vilket var tur för en rackarns höna hoppar upp på backarna och tuggar i sig all min sådda plocksallad. Blir galen på henne, samma höna äter också alla mina krusbär. Ät mask skithöna.





Gunilla gav mej Cicoria frö, beskt och gott.



Vet, rensadax men det regnar varje gång vi får lust...

Där kan ni stå o glo.



2 sorters chili, 4 gurkplantor och resten olika tomater. (En rugge Basilika finns också)


















Kommentarer

Populära inlägg