Bananpannkakor.

Har just införskaffat mej en stekpanna i gjutjärn från outleten i Eskilstuna som bara är MIN.
Den är i modellen mindre med ganska höga rundade kanter, inte alls det jag tänkt mej, men fick tänka om. Här ska inget kött stekas och inget diskmedel användas.
Men nu till pannkakorna, som jag just gjorde för första gången.
Lagom till 2 ganska tjocka pannkakor tog jag:
1 mogen mosad banan
2 ägg
lite vaniljpulver
Stekte dom på medelvärme i kokosolja några minuter på varje sida.
Medans tvåan stekte sprang jag ut och plockade några dl björnbär som topping.
Innan jag tog första tuggan tänkte jag en vild tanke om att hämta lönnsirap, men har ju tänkt dumpa socker i alla former utom fruktsocker tills vidare. Men så glad att jag inte följde mitt vilda, för oj vad sött det var. Tur att jag tog några björnbär som inte var riktigt mogna. Jättegott var det och detta ska jag göra många gånger.

Kommentarer

Populära inlägg