Jättegoda vegobiffar.

Att hirs, sötpotatis och getost kunde vara så gott ihop hade jag aldrig anat. Åt upp flera stycken efter stekningen, när dom var sådär härligt frasiga och alldeles underbara. Men dom skulle in i ugnen i 20 minuter efter det. Jag kunde inte vänta så länge.
En rostad majssallad är det till och skulle också vara en slags majo, men hade slut på basilikan så det hoppade jag.
Här finns receptet, som kommer från Tasteline.com
Prova det vetja, du kommer inte att ångra dej. Sägas kan att  jag tog i en 200 grammare getost.
Och nästa gång tror jag bara jag steker dom lite längre tid och hoppar över ugnen.



Vart lite många för oss 2, gav bort ett gäng och frös in en del. Jag gjorde dom som större biffar och inte några små kroketter. Och glömde det där med att lägga dom på ett hushållspapper, så dom vart smörigt goda:)

Kommentarer

Populära inlägg