Rawfood challenge dag 14,

Förbabbel: detta är min sista dag på utmaningen som jag klarat nästan galant och över förväntningarna. Utmaningen var ju att äta minst ett mål rått/dag och det har jag ju klarat helt(alla mål) i alla dagar utom soppan i Saltå, popcornen på bion och gårdagen.
Jag har inte tänkt klart hur jag vill äta efter detta, men tankarna går så här: egentligen tror jag att detta är helt rätt, nästan, men man behöver lite varm mat ibland och så tycker jag att man blir lite socialt handikappad, jag bryr mig inte om vad folk tycker, men jobbigt att alltid förklara varför och vad man äter. Som tex får du verkligen i dig alla näringsämnen? Fryser du inte jämnt? Svälter du inte/ hungrig? Blir det inte dyrt? mm mm
Jag frågar ju inte dom om dom får i sig alla näringsämnen av att äta på donken mm eller om det inte är dyrt att äta ute varje lunch tex

Jag vill gärna orka fortsätta diska ur min råsaftcentrifug och dricka min juice varje morgon efter citronvatten och mitt kaffe med mjölk.
Jag vill hålla i med att äta frukt eller sallad till lunch varje dag.
Men vill ibland göra varm mat av grönsaker och ibland lite fisk/skaldjur och använda kokosmjölk, linser, bönor, salt och peppar tex.

Frukost: Juice. på äpple, päron,selleri, gurka, rödkål och jordgubbar.


Lunch: Ärtsoppan igen. Sallad och marinerade champinjoner.

Middag: Mer rester. Och lite frukt. Och en rejäl nicecream till frikänd.


Dag 15: viktminskningen: lite över 2 kg blev det till sist efter att ha varit 3,5 ett tag, men det jämnade ut sig i slutet.

Kommentarer

Populära inlägg