Nu svänger jag om till mina bästa recept.

 Här kommer ett recept från recept.se som jag modifierat lite.

Smakrik och lite lagom styrka i.

Kreolskans gryta på mitt vegovis i crocpotten.


4 p

1 förpackning Incredible sausage (tinade)

3-4 hg eko rotselleri (tärningar 1-2 cm)

1 gul lök (stor hackad)

1 röd paprika (tärningar)

1 tsk rökt paprikapulver

ca 3 dl vispgrädde

1 dl vatten

1 buljongtärning

1 rejäl tsk dijonsenap

ca 1 dl syltlök

ca 1 dl cornichons

olja till stekning.

Chilipasta efter smak men ca 1 msk minst

Eftersom det i orginalet är vego choritzo och jag inte ville ha det så blev det chilipasta ist.

Fräs lök i stekpanna, när den är klar kör i paprikan. Fräs en stund slå det sedan i crocken. Stek även korven (skivor)

I med lite olja till och fräs rotsellerin tills den får färg. Slå i det i crocken sen och kör i det övriga.

Låt koka i ca 2 timmar, känn på sellerin, det ska vara lite tuggmotstånd tycker jag.


Tyckte det var gott med matvete till, men man kan ha vad man vill.

Är så glad över detta recept och att den köttätande maken också gjorde dubbla tummar upp.

Bild kommer när jag gör det nästa gång:)




Kommentarer

Populära inlägg