Planterat en del i dagarna två.

4 slanggurksplantor och typ 8 tomatplantor bor nu i växthuset, samt hinkar med Chili gånger 2 och en Stevia. Måste köpa några fler tomater.
Klara att snart sättas ut är: Bondbönor, Squash(många), Ciccoria, Basilika, Libbsticka mm
Ner ska också, lök, dill, mangold, morot, rödbetor och nåt mer jag nu glömt.
Google-lånad bild.
2 Balkonglådor hänger också uppe med, Rosenskära, blomstertobak, Lobelia och nåt mer jag glömt namnet på.
I 3 st krukor står, Pelargoner och några blåa coola klockiga blommor.
Glömde skriva att potatisen har kommit upp några dm.
Nu dagen efter kan jag konstatera att, 2 påsar gul lök, squash och pumpa även är på plats.
Fick stänga in hönsen och bråka med Erland(sädesärla) som bara ville äta upp dill, morot och rödbets frö. Till och med svalorna gjorde djupa dykningar i landet, men vi rörde väl upp en massa godsaker som dom såg där uppifrån.
Sen låter det ju bra det här, som om jag gjort allt, men mesta dels ska äran gå till maken faktiskt.
Krukor gånger 3.

Lådor gånger 2


Lade på ett lakan eftersom fiberduken el vad det heter var slut, måste köpa.


Gubben är snäll mot min rygg fixar lådor, jag är otacksam och tycker det ser gräsligt ut.

2 Chilisar och en Stevia.

Tomater av olika sorter som hann bli lite dassiga i sina krukor när vi var iväg.



2 Sparrisar kvar bara efter rensning.

Älskar vårt Päronträd.

Orensad rabatt med lite av varje i.



Kommentarer

Populära inlägg