Tyskland dag 3.

Efter en sista mycket trevlig frukost på Alter Kreisbahnhof styrde vi kosan mot nya mål.
Tog nästan inga kort alls i denna....håla, men Witt´s i Krummbek var ett urtrevligt gasthof, som jag verkligen kan rekommendera om någon, av någon konstig anledning skulle åka dit.
Bäst frulle var i Schleswig, men raraste personalen i Krummbek.
Men vad olika vi är mot tyskarna, dom går ut och äter och dricker(massor) en vanlig vardagskväll.
Det var nästan fullsatt i matsalen på Witt´s på Tisdagskvällen och då snackar vi 2 stora matsals avdelningar, mitt ute i ingenting.


Hej då Schleswig.
Körde in mot Ostsee tror jag det stod på skylten och hittade detta mysiga ställe.
Här uppe fanns typ 3 ställen att äta på och det gjorde vi på det mittersta. 

Här hittade vi mitt ena favoritställe igen, Rossman..
Trodde jag beställde en liknande glass som dagen innan, jaja men italiensk vad den i alla fall.
Vår säng för natten, likadan som i tidigare stad men lite mindre hård, men ytterst lite. Har alla hotell fått rabatt på dessa sängar?
Oj här fanns en hel flaska bubbel.
Blev ju värsta åskvädret mot kvällningen, inte så farligt hos oss, men i Rostock blev det ju tornado med massor förstört.
Blev bjudna på en liten förrätt med matjesill, lök och äpple.
Maken valde denna gång en liten schnitzel.
Jag visste inte riktigt vad jag beställde, men tjejen googlade och sprang och donade, och det slutade med en torsk tror jag, värsta största biten. Potatisen hoppade jag för man fick varsin jättesallad vid sidan om.
Lunch efter tuff handel på Calles. Burg.


Efter Burg blev det färjan hem, soligt och skönt.
Anlände Genarp på em och hade 2 mysiga nätter där.
Var en sväng i Lund på Torsdagen, slank in och tog en god lunch på en vego resturang, käkade detta på en rätt mysko tallrik.

Men det var väldigt gott. Maken tog en lasagne och vår värd en falafel. Allt var till stor belåtenhet.
Gosade mycket med dessa två.
Snipp snapp snut...semestern är slut.

Kommentarer

  1. Oh vad jag längtar efter att få åka iväg på en resa!!! Och man behöver ju inte åka så långt, det är faktiskt jättemysigt i norra Tyskland, som du fångat bra på bilderna......./G

    SvaraRadera
    Svar
    1. Förstår det G, önskar du fick det att funka med allt. Tack, det är så vi hålls där;)

      Radera

Skicka en kommentar

Jag blir jätteglad över kommentarer så klottra gärna nåt.

Populära inlägg