Vår lilla semester tripp del 1.

Detta är då inte smink och väldigt långt inlägg. Så vill du hellre se det mera vanliga här så återkom på Måndag :)

Ibland får jag för mig att bara typ peka på något ställe på kartan och boka nåt, vilket jag gjorde ungefär när jag bokade Dala - Husby hotell. Det ligger i Dalarna, tror ganska nära Hedemora.

När jag lade ut en bild på dalahästen så fick jag reda på att makens syster och man just skulle gå ner i Sala silvergruva. När vi kom nära och dom precis hade kommit upp, tog vi en date. Trevligt, dom åt, vi tog en förfriskning

Sala mitt i stan.
Så typiskt turistish att ta kort på denna.
Okej här kom pålle.

Detta är Dala -Husby hotell och restaurang.
Utsikten från vårt fönster. Inne i det lilla huset fanns jacuzzi och bastu mm.
Rummet var då inte stort, men å andra sidan var inte hotellet det heller. 12 rum. Nominerade till Årets Hållbara Gastronomi – i samarbete med KRAV 2014 och flera utmärkelser många år bakåt.
Lite hyggligt bubbel.
Inte lätt att komma i och ur, för mig i alla fall.
Dalälven med en del mygg.
När vi gick under dom stora lindarna så surrade det av tusentals bin i det.
Haha vilka gamla töntar;)
En förrätt innan 7 rätterna startade. 
Original menyn.
Ett mycket trevligt vin, som skulle funka igenom hela måltiden. Jag pallar inte dryckespaket och 7 olika drycker med alkohol.
Vikentomater, pilgrimsmussla och pesto. Servitrisen hällde över tomatvatten. Underbart smakrikt och gott.
Makens salami mm
Min räk och squash anrättning, också mycket god.
Knaprig Bläckfisk, aubergine och kapris. Lovely.
Makens spagetti med kycklinghjärta som han höjde till skyarna.
Min inte lika upphetsande bönpasta med kantareller.
Makens kalvfilé och bringa.Var nog god helst bringan, men nu var vi rätt mätta.
Jag fick en ljuvlig piggvar, men på tok för mycket mat:) är det möjligt att jag sa det.
Denna ost, ljummen med den omogna persikan till, var min höjdpunkt och bland det godaste jag smakat i år. Roccolo, var hittar man det?
Chokladmousse med krokant, Gallianoskum och vaniljglass. Nu efter att ha suttit i 3,5 timmar, ville jag mest gå ut i svalkan, 5 rätter, aldrig mer i hela mitt liv säjer jag bara.
Jag hade kunnat vara utan den första osten, pastan och ena biten piggvar. Nu ville jag ut och gå 1 timme, men var så sömnig att jag ville sova. Men John Blund lät ju vänta på sig (för mig) eftersom min magen inte gillade denna kaos att reda upp. Tror verkmästaren hade att göra;)

Fortsättning följer...
































Kommentarer

Populära inlägg