Dag 1 i min viktresa.

Idag startar jag en slags detox/viktdiet som ska vara i 3 månader. Jag är inte 100 % med på noterna, fast jag sett 2 av mina nära tappa all sin övervikt( inte för att dom hade så vansinnigt mycket mer än 6 kg) men jag ogillar att ta tillskott och här är det det av ett visst märke, som är rätt omdiskuterat.
Jag känner ett läger för och ett emot, båda är väldigt hälsomedvetna och äter sunt och eko mm.
I mitt fall, som är lite annorlunda än dom flestas, så behöver jag nu ta till något drastiskt.
Jag bör inte bära på FÖR mycket övervikt, det gör jag nu, alltså tar jag till nåt enligt mej i hästväg.
Jag har blivit sponsrad av min dotter och vi ska köra ihop.
Men jag har redan fuskat.
Ska bara dricka kallt till frukost hela veckan och bara äta protein..hmm
Jag tog som vanligt mitt citronvatten direkt och sedan en stor kaffe med lite mjölk, där kom fel nr ett. Varmt kaffe är ajjabajja och likaså mjölk. Men sedan tror jag att det ska funka, men svårt att lära gamla hundar sitta, och vad är dagen utan min morgonkaffestund.
Men så är det ju och jag har ingen coach utan kör lite mitt eget race. 
Så nu blir här en viktdagbok ett tag, plus ett och annat lack så klart.
Vill någon veta vad och vem man kan vända sig till för att få en riktig coach, så skriv så berättar jag gärna det.

Kommentarer

Populära inlägg