Dag 7.( långt inlägg)

Igår dag 7 så skulle man äta på sig lite för att "säkerställa ett kaloriöverskott för att inte den basala ämnesomsättningen ska sjunka" Kände mest att jag tänjde ut magsäcken igen och att jag garanterat förstörde min - 4,5+iga vikminskning. Men jag följer schemat om det så går över styr( en sväng iaf)
Åt igår min kefir med blötlagda frön, sallat, tomater, spetskål, surkål, ägg, tofu och bovete. Och så blev det på kvällskvisten 2 glutenfria knäckemackor med avokado. Men jag saknar salt så innibängen. Och jag tror också att min kropp saknar jod som finns i saltet och som jag blivit rådd att äta pga mina vallningar, är ju i den åldern. Och dom har ökat, så jag tror att jag måste börja lite smått med saltet igen, pga det.
Men helt ärligt, jag hatar att äta så här. Maten är inte god och jag gillar inte så här mycket protein i form av fisk och ägg. Jag ogillar tillskotten. Så varför fortsätter jag undrar ni och ibland även jag. Jo för att jag med min sjukdom är väldigt stillasittande och bär på , fr start 15 kg minst för mycket och det frestar så på mina redan onda knän och höfter. Har ju RA, ledgångsreumatism om någon undrar och inte vet.
Ibland ifrågasätter jag också mitt val att inte äta kött. Men om jag skulle börja med det igen, så blev det inget "vanligt" kött från ica, utan kanske något vilt och så är jag ju sugen på att få i mej gelantinet i tex benbuljong som är så hypat just nu. Men vet inte hur det ska gå till, för jag kräks bara av tanken att svälja kapslar med gelantinöverdrag. 

Nu ska jag gå och väga mej och säkert bli sur, så hörs imorgon med resultatet.

Kommentarer

Populära inlägg